söndag 15 december 2013

Vilken helg!

Vi har haft en sån härlig helg att det nästan inte är klokt! 

Det började i fredags med Lucia-tåg på förskolan. 
Klara var en underbart fin tomte. Hon sjöng högst och absolut bäst av alla (så klart). 
Det är alltid så stämningsfullt med Luciatåg att jag inte kan hålla mig från att fälla några tårar. Efter sången bjöds det på fika med, av barnen, hembakta lussebullar. De var lite speciella till form och smak. Den bullen jag åt smakade mjöl och vitlök, mums. Men ett känt ordspråk i dessa sammanhang lyder; hellre lite lök i bullen än ett par snoriga kråkor... 



Nu har framtänderna börjat komma fram och visst ser han lite ut som Henrik Dorsin? 

Helgen fortsatte med att jag fyllde år i lördags. Hurra! Jag älskar att fylla år. 
Jag fick sång och paket på sängen. Klara har haft lite svårt att hålla sig från att berätta vad jag skulle få, det var något jag behövde och som jag alltid lånade av Johan. Hm vad kunde det vara... Jo, en mössa. Kul att hon har lagt märke till det och kommit på att de skulle ge mig en. 
Av Johan fick jag ett nytt Pandora-armband med en söt berlock. Det gamla har blivit för stort. 

Dagen fortsatte i ett lugnt tempo. Vi var ute och cyklade till en park. Eller vi och vi, Klara cyklade och jag småsprang med vagnen och Allan. 
Hon har blivit ganska stabil nu när hon cyklar, det är bara starten hon kan behöva lite hjälp med. 

Mamma, pappa och Natalie kom över på eftermiddagen och fikade.  

Det är så konstigt att det inte kommer en hund med de längre. 
Buster blev sjuk och fick somna in för några veckor sen. Så sorgligt. 

På kvällen lagade Johan god mat. Jag bakade julgodis. 

En härlig dag om än lite långsam. Men just nu är det så här jag trivs allra bäst, i hemmet med familjen och små utflykter eller pyssel tillsammans. 

I dag, söndag, var jag och tränade på förmiddagen. Det var utomhusträning i en park i Aspudden med en nybliven PT. Jag har följt hennes blogg ett tag och när hon bjöd in till gruppträning ville jag gärna vara med. Det var kul att få träffa henne på riktigt och att få träna med henne. Hon var bra på att peppa och se till att man hade rätt teknik. 
Hoppas att det blir fler tillfällen. Hennes blogg heter http://blogg.alltforforaldrar.se/missagda/

Johan och barnen var på julmarknad i en park i Solberga. Kul att även Johan tar sig för saker med barnen när de är ensamma. 

Jag fortsatte dagen med att åka och äta lunch med mina tjejkompisar på restaurang Pont i Hägernäs, Täby. Oj, vilken lyx att äta utan barnen, att få sitta ner och äta varm mat. 

På kvällen kom två kollegor över och fikade. Eller kollegor känns inte rätt att säga, vi är vänner. Vi började vår vänskap med att jobba tillsammans. Men nu är det inte jobbet som håller ihop oss längre. 
Vi bjöds på konsert av Klara som sjöng och spelade piano. Mycket stämningsfullt knöt hon ihop den här härliga helgen. 


Inget konstigt alls- Klara sjunger en liten trudelutt hängandes i en klätterställning. 

1 kommentar:

  1. Härliga, härliga Klara! O lillkärlek med framtänder, hihi
    Mormor

    SvaraRadera