söndag 26 maj 2013

Veckan som gått


Felix känner sig ganska snygg i sin kalasbody. 

Ett klassiskt spegelkort på mamman. Kände mig väldigt piffig denna morgon. 

Veckan har bjudit på mycket sol och härligt varmt väder. Jag och Felix har gått låna långa promenader. Vi gick in till mamma en dag. Vi träffade Sara och gick två varv i Älvsjöskogen. I fredags gick vi hem till min kollega Regina i mälarhöjden. Skönt att få röra på sig. Felix sov ganska bra i vagnen. Men är han missnöjd i vagnen brukar han bli lugn i bärselet.
 
I helgen blev jag firad, det var ju morsdag i söndags. Jag fick ett frisörbesök i present. Det var behövligt. Klara fick oxå bli klippt. Nyfriserade och fina gick vi till en thairestaurang och åt god mat på Liljeholmstorget. 
I söndags åkte vi alla hem till mamma och firade henne med fika och mat. 
Felix brukar alltid skrika i bilen, vilket är väldigt jobbigt. För oss alla. Det har resulterat i att jag sitter mellan Klara och Felix i baksätet och försöker lugna honom. I söndags var han lugn hela bilresan. Hurra! Då kom jag på att vi måste vänja honom med bilstolen. Den får inte bli förknippad med skrik och panik. Nu har vi tagit upp stolen och Felix ska få sova i den ibland. Hoppas att han kanske kan somna i bilen tillslut. Vi blir väldigt låsta om vi inte kan åka bil. Nu när vi har dragit oss från att åka bilen märker vi hur mycket bi brukar åka. Tunnelbana i all ära, men den går inte så långt... 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar