tisdag 12 november 2013

Regn och rusk

I morse var tog det emot att gå ut och gå till förskolan med Klara. Det regnade och blåste kallt och jäkligt. 
Allan huttrade och hoppade över vattenpölarna. Klara gnällde över att få regn i ansiktet. Felix var den enda som var nöjd, inbäddad och skyddad i vagnen. 

Jag hämtade ut ett paket på Coop som var extra efterlängtat. En handtagsmuff till vagnen. 


Haha. Det ser lite fånigt ut. Men det är så skönt! Som att krypa ihop och mysa med en fluffig kanin i soffan. 

Nu sitter jag på Kafé Hitom och äter en god lunch när Felix sover i vagnen utanför. 

Jag har varit förkyld i snart en vecka och förkylningen visar inga tecken på att gå över. Har inte tränat på länge. Det kryper lite i kroppen av rastlöshet
Men jag vill absolut inte börja träna för tidigt. 
Det känns lite surt att inte kunna träna. Jag kände mig i så bra form innan jag blev sjuk. 

Men något bra denna ofrivilliga viloperiod har gett är att Felix har fått en mer regelbunden vardag, med mat och sömn.  Han sover nu tre gånger per dag och ofta mer än en timme åt gången. Den nya vagnen är populär, annars sover han gärna i bärselet på ryggen. 
Det har ju inneburit att maten också blir mer regelbunden. Inte för att han äter mer, men han har ju också varit förkyld så det är ju inte så konstigt. 


Mer sömn ger en gladare bebis! 

Igår var vi på Bvc och mätte och vägde. 10,6 kg är nya vikten. Inte så mycket ökning sen sist. Men det gör inte så mycket enligt Barbro. Man får plana ut lite i vikten när man har varit sjuk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar