onsdag 6 november 2013

Vardagen är tillbaka

Nu på morgonen lämnade jag Klara på förskolan igen efter att ha varit hemma i nästan två veckor. 
Förra veckan var hon dålig med feber och hosta. Då var det, om man får lov att säga så, väldigt mysigt att vara hemma med henne. Vi mös, tittade på film, pratade och lekte mycket. Dagarna flöt på och hon var ändå på bra humör för att vara sjuk. 
Den här veckan var det inte alls lika mysigt. Hon var frisk förutom lite hosta och hon var lite trött. Det var inte alls lika mysigt att vara hemma. Hon var väldigt uttråkad, ville inte vara stilla. Vi har kort sagt haft ett par ganska konfliktfyllda dagar och vi längtade efter förskolan. 

Lyckan sprutade ur ögonen på henne när hon såg sina kompisar ute på gården. I vanliga fall kan hon bli lite klängig när jag lämnar, idag var jag vatten värd och kunde inte försvinna fort nog. 

Så nu är vardagen tillbaka. Efter lämningen tar jag en promenad med Felix och Allan. Sen går vi hem och jag dricker en kopp kaffe i lugn och ro när Felix sover  i vagnen på loftgången. Lugnet brukar vara en kort stund, Felix brukar bara sova en kortis på förmiddagen. 
Vad som händer senare under dagen är olika, beror på ork och humör. Idag blir vi hemma och kurerar oss.


Bilden är inte från idag... Den är från tidigare i höstas när vi var med några  vänner vid Bögs gård. Ett friluftsområde norr om stan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar